Onlinewerkrooster | Video: Het nieuwe Horeca ondernemen in de praktijk met Bernard van Otomat pizza

Video: Het nieuwe Horeca ondernemen in de praktijk met Bernard van Otomat pizza

Wij presenteren jullie met veel plezier onze eerste video van onze nieuwe reeks van "Horeca Insights". Hier laten we horeca-ondernemers aan het woord die hun ervaringen willen delen met de sector.
Voor de personen die geen tijd hebben om de video te bekijken hebben wij hier een blogpost, plus er is ook een podcast!

In de eerste aflevering ontmoeten we Bernard. Hij verteld ons meer over hoe je de switch kan maken naar de nieuwe vorm van ondernemen in de horeca. Wij voelden Bernard van de populaire keten Otomat aan de tand en vroegen hem hoe dit in de praktijk in zijn werk gaat.

 

 

Het nieuwe Horeca ondernemen in de praktijk met Bernard van Otomat pizza

 

Wanneer je 5 horeca zaken runt dan heb je best wat ervaring, daarom dat we ook Bernard vroegen om de spits af te bijten. Hij maakte Otomat tot een succesformule, met vestigingen in Antwerpen, Brussel en Gent. Dankzij jarenlange ervaring, jawel hij startte al op zijn 16de in de horeca en was zelfs kok bij Exki. Hij bouwde Otomat uit met meerdere mensen, zodat elke ondernemer zich kan toespitsen op zijn specialiteit. Otomat verkoopt pizza en biertjes, een héél simpel idee, toch zit er heel wat denkwerk achter. Zowel het concept, de storytelling, het menu, alles klopt, op 3 jaar tijd werd het een echt succes.

Horeca-ondernemers dienen de nieuwe horeca-vorm als een opportuniteit te bekijken, vanuit een positieve denkpiste. Je kan succesvol zijn in de horeca als je het goed aanpakt. Je dient de nieuwe regels optimaal te gebruiken, ze zorgen voor structuur in jouw onderneming. Het is vaak die structuur die in héél wat horeca-zaken durft te ontbreken. Maak de switch en pluk de vruchten! Ga er 100% voor, maak een plan en ga aan de slag met de nieuwe structuur. 

Dat hoef je helemaal niet alleen te doen, er zijn tal van tools die alles vereenvoudigen. Hierdoor bespaar je zelf geld en tijd. Zeker wanneer je gaat uitbreiden, je kan namelijk de back office gaan centraliseren. Maar opgelet, er is ook een grijze zone die je beter kan vermijden. 

Je hoort het al, de informatie die Bernard meegeeft is mogelijk goud waard!

Bekijk de video hier of op Youtube

De podcast kan je hier vinden: 

Online op de deze link
Of op Spotify, klik maar even hier

Voeg commentaar toe

Loading