Onlinewerkrooster | Video: Het belang van een goede horeca locatie met Bert van Chez Albert

Video: Het belang van een goede horeca locatie met Bert van Chez Albert

Een locatie kan een zaak maken of kraken, Bert van Chez Albert & The Waffle Concept Company weet er alles van. In deze video concrete tips en geeft hij wat specifiek belangrijk is in verschillende regio’s van ons landje. Bert opende de laatste 2 jaar 8 vestigingen, hij is dus de perfecte persoon om het te hebben over locaties. Van Oostende tot Hasselt, hij veroverde Vlaanderen met zijn uniek concept. Voor de personen die geen tijd hebben om de video te bekijken hebben wij hier een blogpost, plus er is ook een podcast

 

 

Het belang van een goede horeca locatie met Bert van Chez Albert


Bert van Chez Albert is een kenner, hij opende 8 vestigingen op 2 jaar tijd. 6 winkels met Chez Albert (een luikse wafel -concept), enkel met raamverkoop, daarnaast zijn er nog 2 winkels van Go.fre. Dit laatste is een vernieuwend concept van een wafel op een stokje ondergedompeld in Belgische chocolade. Meer informatie over zijn bedrijven vind je hier.  Chez Albert opende zijn eerste winkel 9 jaar geleden, het concept stond nog niet vast, maar dat het een top locatie was, dat wisten ze wel. Naast het concept is ook de raamverkoop enorm belangrijk bij Chez Albert, de mensen ruiken de heerlijke geur van de wafels bij het passeren. 

High traffic en veel toerisme zijn karakteristieken die enorm belangrijk zijn, daarnaast is een verkeersvrije straat een plus punt. Mensen moeten dan niet oversteken, ook een onbewuste drempel. Bert neemt genoeg tijd om te tellen hoeveel mensen er ergens passeren op verschillende tijdstippen en momenten. Raamverkoop is trouwens moeilijker en moeilijker omdat de vergunningen beperkt zijn. Ben je van plan een winkel met raamverkoop te openen, hou er dan rekening met dat indien de straat niet autovrij is, het voetpad breed genoeg moet zijn. Anders blokkeren jouw klanten het voetpad en eventueel zelf de straat. Mensen haken dan ook af, omdat ze niemand willen hinderen. 

Ken je doelgroep, de behoefte, jouw product, waar gaat het werken,.... het is de hele matrix waar je moet over nadenken. Bijvoorbeeld in Brugge bestaat de omzet 90% vanuit het toerisme, in Hasselt is de gemiddelde shopper iets minder op zoek naar een "Belgische" klassieker. Naast meten is het budget ook van belang. Bijvoorbeeld hoeveel procent huur mag er zijn tegenover de omzet staan. 

Bekijk de volledige video hier

De podcast kan je hier vinden: 

Online op de deze link. 
Of op Spotify, klik maar even hier. 

 

 

Voeg commentaar toe

Loading