Onlinewerkrooster | 3 redenen om met geurmarketing te starten in jouw zaak

3 redenen om met geurmarketing te starten in jouw zaak

Geurmarketing, toegegeven wij hadden er nog niet over nagedacht, maar het bepaalt wel het gedrag van jouw gasten. En dat laatste is net wat enorm interessant is voor een horecazaak. Daarnaast kan je ook nog hinderlijke geuren stiekem maskeren... Het mag een ver-van-jouw-bed-show lijken toch kan het de investering waard zijn. Ontdek hier 3 redenen waarom geurmarketing jouw aandacht verdient.  

 

1 Geurbeleving geeft jouw onderneming een upgrade

En dan heb ik het niet enkel over het maskeren van vieze geurtjes. Een aangename geur brengt een zekere vibe mee. Net zoals een goed logo of mooie decoratie kan een bepaalde geur een deel worden van jouw zaak. Mensen linken een lekkere geur nu eenmaal aan kwaliteit. Leuk weetje, het befaamde Frites Atelier van Sergio Herman gebruikt ook geurmarketing. Hier ruik je niet de typische frietgeur, wel een geur gebaseerd op basilicum. Veel aangenamer voor de bezoeker plus het straalt meer luxe uit.

2. Emoties activeren en gedrag beïnvloeden 

Onbewust kan een geur jouw veel sterker beïnvloeden dan je zelf kan verwachten. Een typisch voorbeeld is hierbij de geur van versgebakken brood. Of de warme geur van koffie. Je voelt je altijd sneller thuis wanneer je één van deze geuren gaat ruiken. En wanneer je je thuis voelt, dan ga je meer bestellen. Je creëert zelf de sfeer die jij wil in jouw horecazaak, wel je mensen laten relaxen of hen juist activeren? Dankzij geurmarketing kan het allemaal. Wist je trouwens dat een geur héél oude herinneringen kan oproepen. Indien je jouw zaak herkenbaarheid wil laten uitstralen, dan is geurmarketing iets voor jou! 

3. Geurtjes neutraliseren 

Niets zo erg als een onaangename geur in jouw zaak. Denk hierbij niet alleen aan de rookruimtes, maar ook aan frituurgeurtjes, de geur van vet of van vis. Wanneer klanten bij jou binnenkomen kan dit een rede zijn om snel terug te vertrekken. Dit is natuurlijk wat je wil vermijden. Een luchtfilter kan de lucht in jouw zaak wel filteren, het zal de nare geuren niet verwijderen. Daar heb je een geurneutralisatie systeem voor nodig. Ondertussen zijn deze systemen al prachtig en kunnen ze perfect verwerkt worden in het interieur van jouw zaak. 

Trouwens wist je dat jouw eigen geur kan ontwikkelen, zo straalt helemaal uit hoe jij het wil. ScentAir heeft daarnaast een aanbod van meer dan 2400 geuren en 6 type installaties. Zij werken niet enkel voor horeca-ondernemingen (zoals Frites Atelier) maar hebben ook al samen gewerkt met het Brusselse Universitaire Ziekenhuis en defensie. 

Deze blog werd mogelijk gemaakt dankzij ScentAir.

 

 

Benieuwd wat Onlinewerkrooster voor u kan doen?

Vraag een demo aan en ontdek de voordelen!
Loading