Onlinewerkrooster | 6 symptomen van een ontevreden Horeca werknemer en hoe ze te detecteren.

6 symptomen van een ontevreden Horeca werknemer en hoe ze te detecteren.

Werknemers die niet betrokken zijn bij het werk worden er meteen uitgehaald door klanten van je zaak, zij zien meteen wie met zin of tegenzin komt werken . Voor een horeca ondernemer kost een ontevreden werknemer geld. Wij van onlinewerkrooster sommen enkele symptomen op.

Geen motivatie

Motivatie hangt vast aan verscheidene factoren. Wanneer een werknemer niet meer gemotiveerd is , kan dat te wijten zijn aan verschillende redenen zoals: problemen waarmee ze thuis te kampen hebben, gebrek aan professionele uitdagingen , persoonlijke conflicten met collega’s … .

Als werknemers hun job niet meer met plezier uitvoeren , dan wordt dat duidelijk in de houding. Werknemers vinden taken niet meer leuk en daardoor verminderen de prestaties en de productiviteit.

Veel pauzes, te lange pauzes, laat beginnen …

Het zijn symptomen dat een werknemer het werk probeert uit te stellen. Wanneer een werknemer éénmalig vijf minuten langer pauze neemt is het niet noodzakelijk om hem daar over aan te spreken . Maar als u merkt dat dit meerdere keren het geval is dan is het aan geraden om een 1-op-1 gesprek te voeren. Dit kan verduidelijkend zijn voor u en de werknemer in kwestie.

Gebrek aan participatie

Een job is niet enkel werken en geld verdienen! Plezier in een job is zeker zo belangrijk . Alle werknemers moeten als team functioneren. Een tevreden werknemer neemt deel aan activiteiten die u als werkgever organiseert . Bijvoorbeeld een teambuilding evenement, met het hele team op weekend, blijven hangen na een shift ... . Als er één werknemer is die deze activiteiten al meerdere keren aan zich voorbij heeft laten gaan zonder enige reden , kan dit duiden op ontevredenheid van de werknemer in kwestie.

Pesten

Een grote oorzaak van pesten is de concurrentiestrijd die ontstaat tussen werknemers. Tijdens een concurrentiestrijd ondersteunen werknemers elkaar niet meer en dit kan tot extreme gevallen leiden. Een symptoom hiervan is vaak thuis blijven.

Negatieve houding

Ontevreden werknemers zijn zeer verschillend. Werknemers die hun onvrede willen uiten kan variëren van persoon tot persoon. Sommig werknemers uiten het zeer rustig andere dan weer heel agressief, dit hangt af van elk individu en op welke manier ze hun gevoel uiten.

Spreek met de werknemer! Natuurlijk hou rekening met de situatie waarin de werknemer verkeerd.

Negatieve feedback collega's

Eén duidelijk signaal is negatieve feedback die men van collega’s krijgt. Let op! De manier waarop medewerkers praten over de persoon in kwestie kan verschillen bijvoorbeeld zijn ze kwaad,gefrustreerd of gewoon oprecht bezorgd?

Bij oprechte bezorgdheid bestaat er altijd een kans , dat de ontevreden werknemer persoonlijke problemen heeft zoals een familielid met een ziekte of een recente breuk … . Als werkgever is het belangrijk om begripvol om te springen met elke situatie .

 

Like onze facebook pagina om volgende week, onze 6 tips om je personeel tevreden te houden, te ontvangen.

 

Loading