Onlinewerkrooster | 3 tips om de meerprijs van "gezond" verantwoorden

3 tips om de meerprijs van "gezond" verantwoorden

Allergie, gezondheid, gluten, Naessens, Bekkari... trends die we niet meer kunnen negeren. De consument wil gezonder en bewuster eten. Tegenover gezond staat natuurlijk een meerprijs, van deze meerprijs is de consument zich vaak niet bewust. Het is niet makkelijk om een perfect evenwicht te vinden. Als horecazaak kan je de vraag niet meer negeren, trends volgen hoort er nu eenmaal bij. Van verse sapjes, biologische limonade tot heuse glutenvrije maaltijden, paleo of lactosevrij. Hoe kan jij als zaak dat prijskaartje toch verantwoorden.

1. Informeren en Sharen

Wel, het begint allemaal bij het correct en goed informeren van jouw consument. Een geïnformeerd consument gaat sneller geneigd zijn om de meerprijs te betalen. “Biologische” het is maar een titel, probeer het verhaal achter deze titel mee te geven. Wat maakt deze biowijn, biogroenten of andere
beter dan de gewone variant.  Toon de informatie achter de naam “bio”. Van een simpele leverancier tot een kleine ecologische voetafdruk. Overbevissing mag een ver van uw bedshow lijken, maar veel mensen hekelen nu éénmaal tonijn. Geef aan waarom u bepaalde vissoorten kiest. Deel uw verhaal op sociale media. Like en share het verhaal tussen jouw en de bioboer uit de omgeving. Een goed geïnformeerde consument gaat die meerprijs willen betalen. Focus niet op het negatieve van de prijs, maar verkoop “gezondheid” met passie. Jouw klanten zullen ongetwijfeld voor biowijn kiezen als ze ingelicht worden waarom het een gezondere/betere keuze is.

2. Focus op het positieve

Het is zoveel leuker om als consument voordelen te ontdekken. Dit kan simpel van “geen chemische producten, rijk aan vitamine” tot het uitgebreide van de ecologische voetafdruk die kleiner wordt. Gezond hoeft niet moeilijk te zijn. De nodige informatie kan jouw consument overtuigen om toch te kiezen voor een heerlijk vers sapje bij zijn ontbijt vol bioproducten zonder dat hij gaat morren over die €4 extra. Het meest positieve dat je hier kan benadrukken zijn de gezondheidsvoordelen natuurlijk. Zeker bij de start van een nieuw jaar en trends zoals Veganuary, Tour Mineral, ...mag je ook focussen op gezondheid. De tijd dat iedereen tevreden was met een standaard sapje ligt achter ons. Cold pressed juices winnen duidelijk! 

Hieronder een foto van Moss in Antwerpen, de ontbijtbar van Dennis en Ellen (van het befaamde L'épicerie du cirque). 

 

Ook het motto van Moss bewijst hun missie! En deze plek is razend populair en ja het eten is er overheerlijk! 

Good food nurtures and reminds you of home. Simple, pure and healthy. MOSS is your living room-away-from-home. A place to enjoy honest food in good company. "Le comptoir du cirque", the link to the previous shop Comptoir and, the restaurant where it all started for owners Dennis and Ellen, summarizes it nicely. MOSS is not your ordinary breakfast bar, it combines fresh produce with the skilled expertise of the chefs.

Enjoy a healthy, boosting breakfast, an exquisite macha-latte, refreshing lemonade or a homemade coldpressed juice. Hop in and choose your salad in the 'comptoir' or feast upon our beloved sandwiches. All our dishes are available for take-out, as well as our Caffènation coffee. MOSS is also the place to enjoy RAW wines, treats from local artisans, and shop for nice-to-have or give presents.

3. Natuurwijn: trending! 

Ga mee op de kar en denk trendgericht, de opkomst van de natuurwijnen is een heel leuke, kleine investering die weinig risico inhoudt. Deze wijnen zijn aan een ware opmars bezig en vragen net niet die grote aanpassingen in jouw aanbod. Voeg enkele toe aan jouw kaart, zo wordt jouw zaak dat tikkeltje meer trendgericht zonder dat de consument hier een groot verschil van van gaat merken. Het is de eerste stap richting gezonder en bewuster zonder grote investeringen. Bewust en genieten gaan immers hand in hand. En hoe kan je beter genieten dan met een goed glaasje natuurlijke wijn.

Ben jij bezig met een gezonde kaart aan te bieden in jouw horeca-onderneming?  

Voeg commentaar toe

Loading