Onlinewerkrooster | 7 zomertrends voor 2016 waarop elke HORECA zaak kan inspelen!

7 zomertrends voor 2016 waarop elke HORECA zaak kan inspelen!

Nog een tweetal maanden en de vakantie periode is weer aangebroken. Het zon zee strand gevoel wakkert weer op, mensen willen naar buiten, genieten van het mooie weer en willen zicht vooral amuseren en ontspannen . Wij van onlinewerkrooster hebben enkele zomertips en trends voor de horeca ondernemers op een rijtje gezet.

1. Water

Water is natuurlijk de dorstlesser bij uitstek maar met water kan je veel meer doen! Kraantjes water bijvoorbeeld is geen taboe meer en biedt veel mogelijkheden aan om iets extras te geven aan de klant.Zo kan je kan bijvoorbeeld een aparte waterkaart creëren. Op deze kaart kan je creatieve combinaties aanbieden in karaf vorm .Bijvoorbeeld een karaf met verschillende kruiden of fruitsoorten.

Moest je geen inspiratie hebben kan je altijd deze blogpost bekijken met heerlijke fruitige water recepten.

Ook als presentatie kan je hier mee uitpakken; laat waterflessen of karaffen met je eigen logo maken. Dit geef net het tikkeltje extra!

Met kraantjes water kan je nog zoveel meer doen, daarom gaan we binnenkort hier een aparte blogpost aan toewijden. Like onze facebook page om deze en andere tips voor horeca ondernemers te ontvangen!

2. Ijsthee

Net als het kraantjes water is dit een eenvoudige maar creatieve creatie. Warme thee zetten en koelen met ijsblokjes, moeilijker hoeft het niet te zijn. Je kan er natuurlijk ook nog enkele zaken aan toevoegen zoals munt , citroen… . Het is zeer verfrissend en je gasten zullen er er van staan te kijken dat je je ijsthee zelf gemaakt hebt.

Ook deze kan je weer serververen in een fles met je eigen brand.

3. Ijsjes

Als we over ijsjes gaan praten , bedoelen we niet de aangekochte horentjes of frisco’s . Maar hebben we het over zelfgemaakte ijsjes op basis versfruit , kruiden ,thee … . Je kan hier zeer ver in gaan.

Deze ijsjes kan je zelfs samenstellen met een bepaalde drank of cocktail. Voor ieder wat wils!

4. Spirits

Sinds enkele jaren kennen we al de opkomst van de gin. In de meeste horecazaken zal de gin trend zich dit jaar verder zetten. 
Maar met G-T alleen gaat een echt trendy bar er niet komen. Je moet up to date blijven met de trends omtrent de nieuwe zomerdrankjes.

Hier alvast een paar tips:
Vermout zou het nieuwe zomerdrankje van 2016 worden.
Meer inspiratie vind je hier.

5. Whisky

Whisky is weer hip! Niet alleen puur, maar ook in cocktails dit jaar gemixt met bijvoorbeeld bitter lemon. Cocktails op basis van Amerikaanse Rye whiskey of Schotse whisky zijn in opmars.  

En heerlijke cocktail voorbeeld hiervan is de Manhattan.

Ingrediënten

▪ 4 cl Whisky 

▪ 2 cl Rode vermout (zoete)  

▪ 1 à 2 druppels Angostura 

▪ 1 Maraschino-kers met steel 

▪  IJsblokjes

Werkwijze

Vul een cocktailglas van tevoren met ijsblokjes om deze te koelen of zet in de diepvriezer. Schenk de dranken in een mengglas en vul tot de helft op met ijsblokjes. Roer het geheel voorzichtig met een barlepel, Schenk alles over een barzeef in het gekoeld cocktailglas .

6. Totaal beleving

Sensploration is dé belangrijkste trend dit jaar in de cocktail wereld. Wanneer de gast een cocktail krijgt, gaat het niet alleen om de inhoud. Maar je moet inspelen op alle zintuigen!

Allereerst bepaalt de geur voor een groot deel wat de gast ervan vindt, maar ook de kleur en glaswerk hebben invloed op de smaak. We proeven met al onze zintuigen. Bij het creëren van een cocktail moet je hieraan denken.

Wil je nog meer weten over cocktails of wil je de perfecte huiscocktail laten maken? Neem dan eens contact op met The Pharmacy uit Knokke.
Zij hebben een enorme kennis van cocktails en een geweldig team die ik voor het eerst zag op een sessie van Living Tomorrow.

7. Mocktails

Mocktails, de alcohol vrije versie van de cocktail. 
Stel je even voor: je vrienden bestellen cocktails en jij bent die avond bob. In de meeste gevallen ben je dan genoodzaakt om een watertje of een cola te bestellen en die beleving is nooit het zelfde! In de meeste horecazaken is het zo dat de alternatieven beperkt zijn tot water, cola, limonade … kortweg gezegd je valt uit de toon met je gewone watertje.

Vaak is alcohol in cocktails de duurste ingrediënt, sinds dit niet aanwezig is in mocktails, betekend dit dat je met mocktails meer winst gaat maken, je kan deze namelijk op de kaart zetten voor een vergelijkbare prijs t.o.v. je cocktails.

Over Mocktails valt nog veel meer te zeggen, daarom gaan we binnenkort ook hier een aparte blogpost aan toewijden. Like onze facebook page om deze en andere tips voor horeca ondernemers te ontvangen!

 

 

Vind je deze post interessant? Deel hem met je vrienden op social media via onderstaande knoppen en like onze facebook page om meer tips voor horeca ondernemers te ontvangen!

 

Loading