Onlinewerkrooster | 4 tips om je lunchperiode omzet te doen stijgen!

4 tips om je lunchperiode omzet te doen stijgen!

De Lunchperiode is voor horeca ondernemers een opportuniteit om meer omzet te draaien. Maar om de omzet te verhogen moeten ze de juiste acties ondernemen . Wij van Onlinewerkrooster hebben een viertal tips opgesteld om meer uit je lunch te halen!

Sales promoties

Sales promoties vind je in vormen zoals  kortingen, extra’s die de klant kan verkrijgen en acties van het winnen van een bepaalde prijs.

Sales promoties zijn uitstekend om de omzet voor tijdens de lunchperiode te laten stijgen. Zo kan je tijdens de lunchperiode een korting geven op je bekende gerechten.
Je kan ook facebook likes "vragen" en win acties met mekaar koppelen zodat de likers een gratis lunch voor 2 personen kunnen winnen. Hiermee kan je op social media laten zien dat jouw zaak inzit om een optimale lunch belevenis te geven.

Je gasten laten sparen voor een extra consumptie. Deze is interessant voor zowel de gast als de horecaondernemers.

Trek de bedrijven uit de buurt aan 

Bedrijven in de buurt behoren zijn uiteraard potentiële lunch klanten, zeker voor horeca zaken die niet in een toeristisch centrum liggen, zijn deze bedrijven uiterst belangrijk.
Geef daarom bedrijven in de buurt een gratis lunchvoucher voor twee personen, deze kunnen ze gebruiken tijdens de lunch om te komen eten met een collega of klant.

Probeer bij het brengen van de voucher in contact te komen met de zaakvoerder van het bedrijf, dit geeft je de mogelijkheid om wat meer over je zaak te kunnen vertellen.

Vraag dat men de voucher afgeeft bij aankomst, zo weet je dat het bedrijfsklanten zijn.

Verwen deze klanten zodat de eerste indruk positief is. Deze indruk zorgt ervoor dat er in de toekomst meerdere bezoeken zullen plaatsvinden.

De kost is beperkt tot een extra food kost want je personeel is toch al aanwezig.

Let op, dit is vooral een goed idee wanneer je tijdens de lunch nog niet zoveel klanten hebt. Naargelang voor welke doelgroep je kiest , kunnen scholen in de buurt ook zeer interessant zijn.

Deel je acties via social media

Via de social media kanalen kan je je horeca zaak in de spotlight zetten. Je acties delen zijn daarbij ook zeer goede aandachttrekkers. Zo is je Facebookpagina een uitstekende plek om je gasten te bereiken met nieuws, acties, evenementen … .

Voor tijdens de lunchperiode meer omzet te genereren kan je bijvoorbeeld één gerecht weg geven aan de 100ste liker van je Facebookpagina. Deze gast komt toch met partner of vrienden zo verdien je er toch nog wat aan.

Het moet zeker geen eenmalige actie zijn!

Gebruik upselling en cross-selling technieken

Om meer omzet te genereren tijdens de lunch kan je je team erop wijzen om upselling en cross-selling technieken te gebruiken.

De upsellings techniek gaat als volgt:Wanneer de gast een bestelling plaatst, dan kan jij of je team een alternatief voorstellen dat duurder of uitgebreider is. Bijvoorbeeld: Een gast dat een wijntje besteld, vragen of je gast interesse heeft in de speciale huiswijn.

Dan bestaat er nog het gegeven van cross-selling . U als horeca ondernemer wijst je gast ook op andere onbekende diensten. Bijvoorbeeld: je kan je gast ook iets extra’s aanraden voor bij de gerechten of … . Bijvoorbeeld: heeft u interesse in een glas rode wijn voor bij het hoofdgerecht?

Door deze technieken toe te passen , creëer je een gastvrije houding. De gast voelt dat je meedenkt met hem. Het is wel belangrijk om enige kennis te hebben van de producten dat ment verkoopt. Een training organiseren voor je personeel is hier zeker een pluspunt.

 

Vind je deze post interessant? Deel hem met je vrienden op social media via onderstaande knoppen en like onze facebook page om meer tips voor horeca ondernemers te ontvangen!

 

 

Loading